søndag, september 03, 2006

Høst = langturtid

Løvet samler seg i bekker og regnet pøser ned. Høst. Fremover er det to ting å sikte mot; Natt-NM og Blodslitet. Jeg og Nicole hadde oss høstens første skikkelige langtur i dag, i det jeg på godt nord-norsk rett og slett vil kalle "pessrægn". En løpetur på 2:15t fra Skullerud, over Mariholtet, øst for Elvåga, forbi Skytten og hjem over "Hearbreak Hill" var en nydelig søndagsaktivitet selv om de færreste vi møtte tok seg bryet med å titte frem fra under oljehyret.

I anledning temaet har jeg tegna opp noen go'runder med utgangspunkt i Skullerudstua - hvor dagens utfart er fiolett. Sutrer lårene litt, kan en ta den kortere, røde runden om Sandbakken. En gang jeg var i godt slag, løp jeg den på 1:11t. Det gikk ganske fort, vanligvis tar det 1:40t. Varianten nordover i gult går over branntårnet på Haukåsen og rundt Lutvann. Den tok 2:10t her før i sommer - omtrent like lang tid som kuttingsversjonen med stiplet linje tar i sosialt tempo. Jeg vil tro de fleste har sin egen lille "timestur", hvis dagsformen skulle være stusselig. Min er blå.

Det er bare å børste sommerens gjørme av løpeskoa - høsten er her med ny!

Ingen kommentarer: