søndag, november 26, 2006

Murmelhelg

"- Alarm, alarm!", ropte kroppen da jeg våkna fredag morra. Halsen var tapetsert med sandpapir og hodet fylt med vatt. Det var bare å "call in sick" på jobben og krabbe tilbake under dyna. Spesielt skøy var det at jeg gikk glipp av julebord på Bouvet fredagskvelden. Skulle gjerne tjuvstarta hilserunden, men i stedet blei det sosialisering med sofaen. Får vel tatt det igjen seinere.

Ok. Det var altså bare å starte "Operasjon Frisk i en Fei (OFF)" med Nicole som innpisker. Resept: Litervis med vann og timesvis med søvn. Fremgangsmåte: Brett opp pysjamasermene og trekk opp snorkefjæra.

Vanligvis er jeg storfornøyd med å sove 8 timer om natta - det utgjør i overkant av 30% av døgnet. Nå er det søndag og av de 48 timene siden fredag morgen har jeg klart å snorke i 28 av dem; dvs. nesten 60% av tiden! Se soveskjema i figuren under. Farge er nedetid.

Nå kjennes skrotten mye bedre ut, og jeg vil utbringe en stor takk til NRK som har bidratt med langrenn på tv i våkentiden - og selvfølgelig til Nicole som passer på sjuklingen i huset.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Heia - håper du føler deg bedre!
Kom over denne...
http://www.aftonbladet.se/vss/kultur/story/0,2789,49277,00.html

Ikkje verst:)

Unknown sa...

Takk, det går bedre nå. *bank i bordet*

Artig bilde! En må være forsiktig med å tullehjelpe fortumlede o-løpere :)